Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2018

Πώς το Μαξίμου παραποιεί το εθνόσημο στα βίντεο της... «Λόλας»

«Ελληνική Κυβέρνηση», όχι «Ελληνική Δημοκρατία»

Πηγή: protothema.gr
Η παραποίηση του εθνοσήμου είναι ένα από τα κοινά στοιχεία που εμφανίζονται στα, μέχρι στιγμής, τρία βίντεο διαφήμισης του κυβερνητικού έργου, με τελευταίο από αυτά το «Λόλα, να ένα γεύμα!».

Καθένα από αυτά τα σύντομα φιλμ κλείνει με το ίδιο γραφικό: Κάτω από τον εθνικό θυρεό, αντί των
λέξεων «Ελληνική Δημοκρατία» αναγράφεται το «Ελληνική Κυβέρνηση». Η καινοτομία αυτή δεν είναι προϊόν λάθους ή άγνοιας, ούτε γίνεται τυχαία. Αντιθέτως, όπως φαίνεται από την τριπλή επανάληψη, συνιστά μέρος μιας συγκεκριμένης επικοινωνιακής στρατηγικής εκ μέρους των υπευθύνων επικοινωνίας του Μεγάρου Μαξίμου. Η στρατηγική αυτή προφανώς στοχεύει στην παράλλαξη του καθιερωμένου, αρχέτυπου εθνικού συμβόλου ώστε το επίκεντρο της προσοχής να μετατοπιστεί στην Κυβέρνηση. Ακόμη και εις βάρος της Δημοκρατίας.
Το επικίνδυνο αυτό παιχνίδι με το εθνόσημο, εκτός του ότι είναι νομικά και ποινικά επιλήψιμο, καταχωρίζεται στις αποδείξεις για το μέγεθος του σεβασμού που τρέφει (ή δεν τρέφει) η νυν κυβέρνηση προς τους θεσμούς και τη σημειολογία τους. Και, πιθανότατα, η προσπάθεια συμβολικής απαξίωσης της Δημοκρατίας προς χάριν της Κυβέρνησης θα συνεχιστεί με κλιμακούμενη ένταση με βίντεο αλα «Λόλα» που λειτουργούν σαν πρόγευση της προεκλογικής προπαγάνδας.

Πέρα από την παραχάραξη του εθνοσήμου, τα τρία βίντεο (το πρώτο για τη συμπλήρωση ενός έτους από την ίδρυση του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, το δεύτερο για το Κοινωνικό Μέρισμα, το τρίτο για τα σχολικά γεύματα) παρουσιάζουν και άλλα κοινά χαρακτηριστικά: Παιδαριώδη σκηνοθεσία και μηνύματα «αλεσμένα» ώστε να γίνουν αντιληπτά ακόμη και από άτομα μειωμένης αντίληψης. Παρουσίαση μιας Ελλάδας εξωραϊσμένης που πανηγυρίζει για τις επιτυχίες της κυβέρνησης. Γυρίσματα στη Βουλή των Ελλήνων. Ίδια μουσική, γραμματοσειρά στους τίτλους, ίδιο φινάλε, με τη φωνή του Αλέξη Τσίπρα να διαλαλεί το σύνθημα «ήταν δίκαιο, έγινε πράξη». Θα έλεγε κανείς ότι για τους ιστορικούς του μέλλοντος τα σποτάκια αποτελούν συμπύκνωση του άκρατου, κατά ΣΥΡΙΖΑ, λαϊκισμού.

Η διαφορά ανάμεσα στα δύο πρώτα βίντεο και τη «Λόλα» έχει να κάνει με την ποσότητα και την ένταση της προσωπολατρίας: Ενώ στα «Κουλούρια Θεσσαλονίκης» και κατόπιν στο φιλμάκι για το «Κοινωνικό Μέρισμα» απόλυτος πρωταγωνιστής ήταν ο Αλέξης Τσίπρας ως πολυχρονεμένος και γενναιόδωρος ηγέτης, στη «Λόλα» δεν εμφανίζεται ούτε το πρόσωπό του, ούτε κάποιο από τα αξεσουάρ της καθημερινότητάς του, όπως πχ οι υγραντήρες πούρων ή η πένα με την οποίαν βάζει την υπογραφή του στις μεγαλόψυχες αποφάσεις για μποναμάδες κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου