Θα παίξουμε αν χρειαστεί το χαρτί του βέτο για τη Βόρεια Μακεδονία τονίζει στα Παραπολιτικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Προαναγγέλλει επίσης κυβερνητική πρωτοβουλία για απόσυρση αυτοκινήτων με κίνητρα και αντικατάστασή τους με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Η υπόθεση Novartis κυριαρχεί στο πολιτικό σκηνικό.
Πιστεύετε ότι η Βουλή πρέπει να την ερευνήσει μέχρι τέλους ή να ασχοληθεί με το θέμα η
Δικαιοσύνη; Ποιοι πολιτικοί ευθύνονται νια τη “σκευωρία” όπως την έχει χαρακτηρίσει η Ν.Δ.;Πιστεύετε ότι η Βουλή πρέπει να την ερευνήσει μέχρι τέλους ή να ασχοληθεί με το θέμα η
Σίγουρα δεν είναι ευχάριστο να κυριαρχεί μια τέτοια υπόθεση στο πολιτικό σκηνικό, ιδίως την περίοδο που η κυβέρνηση κάνει μια συστηματική προσπάθεια για την ανάκαμψη της χώρας.
Όμως η διερεύνησή της είναι αναγκαία και πρέπει να γίνει όπως ορίζει πρώτα απ’ όλα ο νόμος αλλά και οι αρχές της παράταξής μας. Γιατί σκεφτείτε τι σημαίνει για τη δημοκρατία μας αν ένα κόμμα μετέρχεται τέτοιες μεθόδους εναντίον αντιπάλων του.
Θα ήταν πρόωρο να καταλογίσουμε οριστικά ευθύνες σε συγκεκριμένα πρόσωπα αλλά προκύπτουν σημαντικά στοιχεία που δείχνουν ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης. Και ιδίως οι καταθέσεις για τον τέως αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης Δ. Παπαγγελόπουλο είναι πολύ σοβαρές και οφείλουμε να τις διερευνήσουμε με προανακριτική επιτροπή.
Από εκεί και πέρα βέβαια, θυμόμαστε και τη ρήση του Κωνσταντίνου Καραμανλή: “Εναν πρώην πρωθυπουργό δεν τον στέλνεις φυλακή, τον στέλνεις σπίτι του”.
Εγινε πάλι τις τελευταίες ημέρες συζήτηση για τη Συμφωνία των Πρεσπών. Τελικά θα την εφαρμόσετε θα ζητήσετε μερική έστω τροποποίηση της ή θα βάλετε βέτο στην ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην Ε.Ε.
Οσο και αν προσπαθεί να πείσει για το αντίθετο ο ΣΥΡΙΖΑ, η δική μας θέση είναι σταθερή: Δεν θα υπογράφαμε ποτέ τη Συμφωνία των Πρεσπών. Τη θεωρούμε εθνικά επιβλαβή για να μην πω καταστροφική, γι’ αυτό και κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να μην ψηφιστεί. Και τώρα θα κάνουμε τα πάντα για να απαλυνθούν ορισμένες από τις επιπτώσεις της να προστατευτούν ιδίως τα εμπορικά σήματα επιχειρήσεων της Μακεδονίας, και βέβαια να παίξουμε σωστά αν χρειαστεί το χαρτί του βέτο στην ένταξη των γειτόνων στην Ε.Ε..
Είναι ο πιο ισχυρός μοχλός πίεσης που έχουμε αυτή τη στιγμή και να είναι όλοι βέβαιοι ότι δεν θα τον αφήσουμε αναξιοποίητο.
Πάμε στα θέματα της αρμοδιότητάς σας. Ένα ζήτημα που έρχεται τελευταία στη συζήτηση είναι η ηλικία των αυτοκινήτων, ιδίως Ι.Χ. που κυκλοφορούν στη χώρα. Θεωρείτε ότι υπάρχει πράγματι σοβαρό πρόβλημα;
Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο και η ανάγκη για την αντιμετώπισή του επιτακτική. Σκεφτείτε ότι την ώρα που σημαντικό μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ, είναι σχεδόν διπλάσιος από τον ευρωπαϊκό. Αυτό πρέπει να αλλάξει.
Σχεδιάζουμε να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση των αυτοκινήτων με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Να διευκολύνουμε την εισαγωγή φθηνών ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντίθετα με ό,τι εντελώς παράλογα έπραξε η προηγούμενη κυβέρνηση. Να δούμε σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών πώς μπορεί να κινητροδοτηθεί και η αγορά νέων αυτοκινήτων. Να στηρίξουμε την ηλεκτροκίνηση. Τα Ι.Χ. μας πρέπει να ανανεωθούν και να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους.
Πόσα αστικά λεωφορεία υπάρχουν στον στόλο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και πόσα είναι στους δρόμους; Τι θα κάνετε για το θέμα αυτό;
Εντοπίζετε άλλο ένα ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για εμάς. Γιατί οι αστικές συγκοινωνίες έχουν να κάνουν με την εύρυθμη λειτουργία των πόλεων και την καθημερινότητα του πολίτη. Και τον πολίτη πρέπει να τον σέβεσαι. Πάντα.
Έχουν ήδη γίνει βήματα μπροστά αλλά ξέρουμε ότι δεν φτάνουν. Στην Αθήνα πέρσι στο χειμερινό πρόγραμμα κυκλοφορούσαν γύρω στα 900 λεωφορεία. Σήμερα τα έχουμε ανεβάσει στα 1.070.
Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 215 λεωφορεία σε λειτουργία, λιγότερα από τα μισά από όσα χρειάζεται η πόλη. Σήμερα έχουμε 320 και θα προσθέσουμε άλλα 100 μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ.
Δυστυχώς η υποτίθεται φιλολαϊκή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκαταλείψει τις αστικές συγκοινωνίες. Δεν κατάφερε να κάνει ούτε έναν διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων, αφού τον είχε προκηρύξει τόσο στρεβλά, ώστε τον ακύρωσε η αρμόδια ανεξάρτητη διοικητική Αρχή.
Εμείς ήδη προετοιμάζουμε μεθοδικά και ασφαλώς σύμφωνα με την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τη διαδικασία προμήθειας νέων ηλεκτροκίνητων και φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα.
Θέλω να κλείσουμε με δύο μεγάλα οδικά έργα. Με βάση τον σχεδιασμό σας πότε και πώς θα ολοκληρωθούν η Πατρών-Πύργου και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη;
Αναφέρεστε σε δύο έργα που έχει πραγματικά ανάγκη ο τόπος, τα οποία όμως παραλάβαμε με σύνθετα τεχνικά προβλήματα, που δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται σε μία νύχτα.
Τα εξετάζουμε με περίσκεψη,εντατική μελέτη και ρεαλισμό. Μακάρι να μπορούσα να σας πω σήμερα μια απλή εύκολη λύση. Ομως θα ήταν επιπόλαιο. Κι εμείς επιπόλαια δεν θα κινηθούμε.
Προσέξτε: Την Πατρών-Πύργου την παραλάβαμε σπασμένη σε 8 εργολαβίες, εκ των οποίων οι 3 ανατέθηκαν σε συγκεκριμένο εργολάβο με συγκεκριμένα προβλήματα, που έμπλεξε ολόκληρο το έργο σε ατελείωτες περιπέτειες.
Εξετάζουμε λοιπόν όλες τις εργολαβίες και όλες τις πιθανές λύσεις. Μία προς μία. Και βέβαια δεν πρόκειται να επιλέξουμε λύση για την οποία να μην έχουμε συνεννοηθεί με την Ευρώπη.
Όσο για τον ΒΟΑΚ, δεν παραλάβαμε διαγωνισμό, αλλά ένα σκίτσο και μια ιδέα. Καμία μελέτη δημοπράτησης, καμία μελέτη οδοποιίας, καμία αδειοδότηση.
Εμείς εξετάζουμε συνολικά την οριστική λύση για την υλοποίησή του. Όχι τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς με τρεις διαφορετικές μεθόδους για τον ίδιο οδικό άξονα, όπως ήθελε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Εκείνο για το οποίο μπορώ να δεσμευτώ λοιπόν, είναι ότι και τα δύο έργα θα γίνουν. Και μάλιστα όσο πιο σύντομα και όσο πιο οικονομικά είναι δυνατόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.