Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα του πρωθυπουργού για τις μεταρρυθμίσεις -Τι έκανε ο Μητσοτάκης ως Υπουργός (06/2013 - 01/2015)- Τι δεν έκανε ο Τσίπρας

Η Νέα Δημοκρατία απαντώντας στις πομπώδεις εξαγγελίες του κ. Τσίπρα, ο οποίος μετά από σχεδόν τρία χρόνια θυμήθηκε τις μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο- χωρίς, βέβαια, να ξεχάσει τις προσλήψεις- τόνισε ότι με φιέστες δεν μπορεί να γίνουν μεταρρυθμίσεις.
Βέβαια επειδή δεν μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό του εξαπέλυσε επίθεση στον κ. Μητσοτάκη ο οποίος ως υπουργός επιχείρησε να κάνει αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο.
Καλό είναι όμως να θυμηθούμε τι έκανε ο κ. Μητσοτάκης ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης αλλά και τι δεν κάνει ο Τσίπρας:


Ι. Μείωση της γραφειοκρατίας - βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη
Κατάργηση, με το Ν. 4250/2014, μιας σειράς υποχρεώσεων, όπως:
  • Υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων από τους ενδιαφερόμενους στο σύνολο των συναλλαγών τους.
  • Δημοσίευσης στο Φ.Ε.Κ. Α.Ε. – Ε.Π.Ε. των τροποποιήσεων καταστατικού και των ετήσιων ισολογισμών των Α.Ε. και Ε.Π.Ε.
  • Βεβαίωσης γνησίου υπογραφής στην υπεύθυνη δήλωση που κατατίθεται στην πρώτη φάση προσφοράς σε διαγωνισμό του Δημοσίου.
Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία των συστάσεων του ΟΟΣΑ, για τη μείωση των γραφειοκρατικών βαρών προς επιχειρήσεις σε 13 τομείς (Ν. 4281/2014) όπως:
  • Κατάργηση της υποχρέωσης της υποβολής εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. και της πρόβλεψης αίτησης επιστροφής Φ.Π.Α.
  • Διαμόρφωση πλαισίου απενεργοποίησης των Α.Φ.Μ. σε περιπτώσεις παύσης της οικονομικής δραστηριότητας ή διάπραξης αδικημάτων.
  • Κατάργηση της απαίτησης δημοσίευσης ετήσιων οικονομικών καταστάσεων και εταιρικών ανακοινώσεων.
  • Νομοθέτηση της πλήρους ηλεκτρονικής υποβολής όλων των κοινοποιήσεων στο ΓΕΜΗ με προφανή οφέλη για τις επιχειρήσεις.
Θεσμοθέτηση νέου τρόπου έκδοσης Αστυνομικής Ταυτότητας χωρίς πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις.
Κατάργηση 25 συστημάτων αδειοδότησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μικρομεσαίων επιχειρήσεων με πλήρη κατάργηση της απαίτησης υποβολής φακέλου δικαιολογητικών.

Ένταξη νέων υπηρεσιών στα Κ.Ε.Π. που εξυπηρετούν αγρότες, συνταξιούχους και ανέργους, καθώς και κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες από τις αρχές Μαρτίου 2014, όπως η ένταξη στο κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο και στο μητρώο ευάλωτων πελατών της Δ.Ε.Η.

E-ΚΕΠ: Ηλεκτρονική διασύνδεση βάσεων δεδομένων της δημόσιας διοίκησης. Τους τελευταίους πέντε μήνες του 2014 περισσότερες από 1.000.000 υποθέσεις πολιτών είχαν διεκπεραιωθεί από τα Κ.Ε.Π. μέσα σε 2 λεπτά σε σχέση με την εκτός δικτύου διαδικασία απαιτούσε κατά μέσο όρο δύο επισκέψεις στα Κ.Ε.Π. και χρόνο αναμονής 2 – 9 ημερών.

ΙΙ. Διαφάνεια - Λογοδοσία

Θωράκιση και αναβάθμιση της Διαύγειας με τους νόμους 4210/2013 και 4305/2014 όπως η υποχρέωση όλων των φορέων του Δημοσίου να αναρτούν τους προϋπολογισμούς τους (Ν. 4305/2014)  και η υποχρέωση των Αστικών Μη Κερδοσκοπικών Εταιρειών, Σωματείων, Ιδρυμάτων, Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων και λοιπών μη κερδοσκοπικών φορέων που επιχορηγούνται καθ' οιονδήποτε τρόπο από το Κράτος με ποσό άνω των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ συνολικά ετησίως, να δημοσιεύουν στην ιστοσελίδα του προγράμματος Διαύγεια απολογιστικά στοιχεία δαπανών (ν.4305/2014).

Ν. 4305/2014: Κατάργηση της προϋπόθεσης αίτησης του ενδιαφερομένου για να λάβει δημόσια έγγραφα και καθιέρωση της αρχής των κατ' αρχήν ανοικτών δεδομένων του δημοσίου (open by default).

Επανέλεγχος των συμβάσεων ορισμένου χρόνου ή έργου που μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου για τη διαπίστωση πλαστών πτυχίων ή δικαιολογητικών από το ΑΣΕΠ (Ν. 4250/2014).

Θεσμοθέτηση ελέγχου γνησιότητας των δικαιολογητικών κατά την πρόσληψη ή μετάταξη (Ν. 4305/2014) και έλεγχος εγκυρότητας όλων των τίτλων σπουδών και των λοιπών στοιχείων που περιέχονται στα ατομικά μητρώα των υπαλλήλων.

Αυστηροποίηση πειθαρχικού δικαίου, επιτάχυνση πειθαρχικής διαδικασίας και ενίσχυση/αναβάθμιση ελεγκτικών σωμάτων, με αποτέλεσμα από τον Ιούλιο 2013 έως τον Δεκέμβριο 2014 να εκδοθούν περισσότερες από 3000 αποφάσεις επί εκκρεμών πειθαρχικών παραπτωμάτων για τα οποία διώκονταν δημόσιοι υπάλληλοι ενώ οδηγήθηκαν εκτός δημοσίου, μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες, για ποινικούς και πειθαρχικούς λόγους, συνολικά 828 υπάλληλοι.

Συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών για τον έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης των υπαλλήλων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του ΣΕΕΔΔ, οι οποίοι από το 2010 έστειλαν στο εξωτερικό εμβάσματα αθροιστικά άνω των 100.000 ευρώ.

ΙΙΙ. Αναδιοργάνωση Δημοσίου - Βιώσιμο Δημόσιο - Ανθρώπινο Δυναμικό

Αναδιοργάνωση σχεδόν όλων των Υπουργείων με μείωση των θέσεων ευθύνης κατά 40%, εξοικονόμηση πόρων και εκσυγχρονισμός λειτουργιών και κατάργηση/συγχώνευση δημοσίων φορέων χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο με το Ν. 4250/2014.

Εκσυγχρονισμός του συστήματος επιλογής προϊσταμένων (Ν. 4275/2014). Άμεση έναρξη εφαρμογής του νόμου, συγχρόνως με την έναρξη ισχύος των νέων οργανογραμμάτων τον Οκτώβριο του 2014 (Πρόσκληση 1ΓΔ/2014).

Θεσμοθέτηση και εφαρμογή για πρώτη φορά (Ν. 4250/2014) μεταβατικού συστήματος συγκριτικής αξιολόγησης. Καμία σύνδεση με απολύσεις, αντιθέτως εισήγαγε τη συνέντευξη ως μέσο για τη βελτίωση, ειδικότερα των πιο αδύναμων υπαλλήλων.

Σχεδίαση νέου συστήματος αξιολόγησης με καινοτομίες όπως: σύνδεση αξιολόγησης με συγκεκριμένα-συμφωνημένα παραδοτέα, αυτό-αξιολόγηση του υπαλλήλου, επιβράβευση του άριστου 10% με ταχύτερη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή, θεσμοθέτηση ατομικού πλάνου ανάπτυξης των πλέον αδύναμων υπαλλήλων (διαβούλευση 01/15).

Εφαρμογή αυστηρού προγραμματισμού προσλήψεων με ανώτατα όρια ανά Υπουργείο και απαρέγκλιτη τήρηση του κανόνα 1 προς 5 και συγκράτηση αριθμού συμβασιούχων ορισμένου χρόνου και έργου κάτω από τους 65.000.

Έναρξη πιλοτικής πολιτικής για το outsourcing στο Δημόσιο σε υπηρεσίες όπως η αποκομιδή απορριμμάτων.

Εξορθολογισμός μιας σειράς αδειών (Ν. 4210/2013) με κατάργηση κάποιων εξόφθαλμων και αναχρονιστικών προνομίων, όπως οι μηχανογραφικές άδειες (6 ημέρες το χρόνο) και θεσμοθέτηση διευκολύνσεων που απαντούν στα σύγχρονα προβλήματα των δημοσίων υπαλλήλων όπως περιπτώσεις γέννησης διδύμων, τριδύμων κ.λ.π. τέκνων ή διευκολύνσεις στον πατέρα δημόσιο υπάλληλο, του οποίου η γυναίκα είναι άνεργη ή δεν ασκεί οποιοδήποτε επάγγελμα.  Με το Ν. 4305/2014, επεκτάθηκαν οι διευκολύνσεις σε θετούς και ανάδοχους γονείς εκσυγχρονίζοντας το πλαίσιο αδειών .

Προετοιμασία προς διαβούλευση ενός νέου, δημοσιονομικά ουδέτερου, συστήματος αμοιβών στο Δημόσιο με εξορθολογισμό της μισθολογικής δαπάνης ανάμεσα σε κατηγορίες υπαλλήλων, σύνδεση με το σύστημα αξιολόγησης και άμεσο «ξεπάγωμα» των μισθολογικών προαγωγών. Εξορθολογισμός του κλαδολογίου και των ειδικών μισθολογίων.

Τι κάνει (ή δεν κάνει) σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ

Συνεχείς εξαγγελίες για νέα οργανογράμματα στα Υπουργεία με αύξηση των θέσεων κατά 10%. Νομοθέτηση του Ψηφιακού Οργανογράμματος (Ν. 4440/2016 - Δεκέμβριος 2016) ως προϋπόθεση για την κινητικότητα. Το Ψ.Ο. έπρεπε να είναι έτοιμο τον Απρίλιο του 2016.

Αλόγιστη δημιουργία νέων δομών, φορέων, υπηρεσιών και θέσεων Γενικών και Ειδικών Γραμματέων, Αναπληρωτών Γραμματέων (Ν. 4320/2015), μετακλητών υπαλλήλων και έμμισθων ή άμισθων συμβούλων που λαμβάνουν οδοιπορικά. Από το Μάρτιο του 2016 μέχρι σήμερα οι μετακλητοί αυξάνονται κάθε μήνα πάνω από το όριο των 2.000.

Από τον Ιούλιο του 2016, που λειτούργησε το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών, καμία επιλογή δεν έχει πραγματοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο και αντιθέτως επιλέγονται συγγενείς και κομματικοί φίλοι στις θέσεις ευθύνης. Στο Μητρώο αντί για 40.000 υπαλλήλους έχουν εγγραφεί περίπου 1.500 μέχρι τον Ιούνιο του 2016.

Με το Ν. 4325/2015 (Μάιος 2015) πάγωσαν οι σχετικές διαδικασίες επιλογής. Μέχρι το Φεβρουάριο του 2016, οι τοποθετήσεις προϊσταμένων γίνονταν με υπουργικές αποφάσεις. Με το Ν. 4369/2016 (Φεβρουάριος του 2016) επανήλθε το παλαιό σύστημα επιλογής με μοριοδότηση. Μέχρι τον Απρίλιο του 2017 (14 μήνες μετά) ο νόμος δεν είχε εφαρμοστεί και οι προϊστάμενοι τοποθετούνταν με υπουργικές αποφάσεις. Τον Απρίλιο 2017 η Κυβέρνηση εξέδωσε την πρώτη προκήρυξη για Γενικούς Διευθυντές χωρίς όμως να έχουν εκδοθεί τα νέα οργανογράμματα.

Από το Φεβρουάριο του 2015 μέχρι το Φεβρουάριο του 2016 καμία αξιολόγηση δεν πραγματοποιήθηκε στο Δημόσιο. Το Φεβρουάριο του 2016 ψηφίστηκε ο Ν. 4369/2016 με το νέο σύστημα αξιολόγησης, το οποίο ουσιαστικά επανέφερε το παλιό σύστημα του «όλοι 10» απλώς μετατρέποντας το σε «όλοι 100». Από το Φεβρουάριο του 2016 μέχρι σήμερα εξακολουθεί να μη γίνεται καμία αξιολόγηση στο Δημόσιο.

Με το Ν. 4325/2015 (νόμος Κατρούγκαλου) χαλάρωσε το πειθαρχικό δίκαιο και θεσμοθετήθηκε η αυτοδίκαιη άρση της αργίας μετά από την πάροδο διετίας. Παράλληλα, επανήλθαν οι συνδικαλιστές στα πειθαρχικά συμβούλια και θεσμοθετήθηκε η αυτοδίκαιη λήξη της αργίας για διάφορα σοβαρά και μη αδικήματα μετά από δεκαπέντε (15) ημέρες από τη δημοσίευση του νόμου, αφήνοντας έτσι απ' έξω σοβαρότατα αδικήματα όπως της παιδεραστίας από εκπαιδευτικούς (αρθ. 69 του Ν. 4310/2014) ή περιπτώσεις δωροδοκίας, υπεξαίρεσης, κ.λ.π.

Αποτέλεσμα: επιστροφή τουλάχιστον 900 επίορκων στην υπηρεσία τους, αδυναμία εκτέλεσης πειθαρχικών διαδικασιών μέσα στους πρώτους μήνες εφαρμογής του νόμου. Σχεδόν 4000 εκκρεμείς πειθαρχικές υποθέσεις συγκεντρώθηκαν ενώπιον των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων μέχρι 31/12/2016, σύμφωνα με την Έκθεση του ΣΕΕΔΔ  για το 2016, με κίνδυνο να επανέλθουν εργαζόμενοι με ανοικτές πειθαρχικές διαδικασίες.
Επιπλέον, κατήργησε τη διαδικασία επανελέγχου μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου με πλαστά δικαιολογητικά.

Το 2016, για πρώτη φορά μετά το 2012, ανεκόπη η συνεχιζόμενη ανοδική πορεία της χώρας στους σχετικούς δείκτες της Διεθνούς Διαφάνειας για τη Διαφθορά, χάνοντας έντεκα (11) θέσεις.
Ο γενικός πληθυσμός του Δημοσίου βάσει της απογραφής μεγαλώνει παρά την ύπαρξη του κανόνα ένα προς πέντε/τέσσερα. Από το Φεβρουάριο του 2015 μέχρι σήμερα παρατηρείται αύξηση του προσωπικού κατά σχεδόν 24.000.

Το εργαλείο της Κινητικότητας που νομοθετήθηκε το Δεκέμβριο του 2016 με το Ν. 4440/2016 έπρεπε να έχει εφαρμοστεί από τον Απρίλιο του 2016 και ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί.

Υπάρχει αλόγιστη και χωρίς προγραμματισμό αύξηση των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου και έργου στο Δημόσιο. Από 63.000 το Μάιο του 2014 έχουν φτάσει τους 77.000 το Μάιο του 2017 μόνο στην Κεντρική Διοίκηση και τους 89.000 στη Γενική Κυβέρνηση.

Θεσμοθετήθηκαν διατάξεις για τη μονιμοποίηση συμβασιούχων ορισμένου χρόνου από την «πίσω πόρτα».

Θεσμοθετήθηκε ο Ν. 4354/2015 (νέο μισθολόγιο), το οποίο επί της ουσίας επαναφέρει την προ του 2011 κατάσταση, με αποσύνδεση βαθμού και μισθού και μόνο κατ' ευχήν σύνδεση με τη στοχοθεσία, τα περιγράμματα θέσης και την αξιολόγηση. Μέχρι στιγμής ουδεμία ενέργεια έχει γίνει προς αυτή την κατεύθυνση και οι μισθολογικές προαγωγές παραμένουν παγωμένες.

Όλα αυτά έχουν συμβάλει στην αύξηση της μισθολογικής δαπάνης της Γενικής Κυβέρνησης κατά 141.000.000 ευρώ το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γ.Λ.Κ., δαπάνη που στο πρώτο εξάμηνο του 2017 έχει αυξηθεί περαιτέρω κατά 240.000.000 ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.