Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Αυτές είναι οι αλλαγές που επέρχονται στον Ποινικό Κώδικα

Image result for δικαστήριοΟι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα αφορούν στα παρακάτω:

Για τρομοκρατία,

--Ανάγονται σε αυτοτελείς αξιόποινες πράξεις η παροχή πληροφοριών, η χρηματοδότηση και η στρατολόγηση μελών σε εγκληματική οργάνωση, ενώ παράλληλα διευρύνονται τα αδικήματα τα οποία εμπίπτουν στις τρομοκρατικές πράξεις, ακολουθώντας σχετική κοινοτική Οδηγία.
--Αυξάνονται οι ποινές για απειλή ή διέγερση σε τέλεση τρομοκρατικών πράξεων με όποιον
τρόπο κι αν εκπέμπεται, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτύου.

Για μολότοφ και καταλήψεις δημόσιων χώρων

--Προβλέπεται φυλάκιση έως τρία έτη για όποιον παράνομα εισέρχεται και παραμένει σε δημόσια κτίρια και προκαλεί διακοπή ή σοβαρή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας
--Μετατρέπεται εκ νέου σε κακούργημα η χρήση εκρηκτικών (π.χ. μολότοφ). Όποιος κατασκευάζει, προμηθεύεται ή κατέχει εκρηκτικές ύλες, από τις οποίες μπορεί να προκληθεί κίνδυνος για άνθρωπο τιμωρείται με φυλάκιση τριών ετών.

Για φυλακισμένους

--Αυξάνονται  από τα 17 στα 22 τα χρόνια που πρέπει να εκτίσει ένας πολυισοβίτης  για να αποκτήσει δικαίωμα αίτησης για υπό όρους απόλυση.
--Τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ο κατηγορούμενος ο οποίος, μετά τη συμπλήρωση του ανωτάτου ορίου της διάρκειας της προσωρινής κράτησης, παραβιάζει τους περιοριστικούς όρους.
--Η ποινή για κακούργημα ή πλημμέλημα με δόλο τo οποίο τέλεσε κρατούμενος κατά τη διάρκεια της άδειάς του, εκτίεται ολόκληρη μετά την έκτιση της ποινής για το αδίκημα που κρατείται.
--Προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον 3 (αντί δυο) ετών για συμμετοχή σε απόδραση υπαλλήλου επιφορτισμένου με τη φύλαξη κρατουμένου .

Για δωροδοκία

--Στις διατάξεις για εγκλήματα που τελούνται από πολιτικά πρόσωπα (δωροδοκία, δωροληψία) συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι Υφυπουργοί.
--Η δωροδοκία υπαλλήλου για ενέργεια ή  παράλειψη που αντίκειται στα καθήκοντά του μετατρέπεται εκ νέου σε κακούργημα.
--Πράξεις ενεργητικής δωροδοκίας που τελούνται στην αλλοδαπή από ημεδαπό διώκεται αυτεπαγγέλτως.

Για κλοπή

--Η κλοπή όταν γίνεται από δύο ή περισσότερους δράστες με διάρρηξη μετατρέπεται σε κακούργημα, καθώς συνάγεται σύσταση συμμορίας
Για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
-- Όποιος οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και προκαλέσει απώλεια ανθρώπινης ζωής αντιμετωπίζει πλέον ποινή μέχρι και ισόβια κάθειρξη.

Για βιασμό

– Αυστηροποιούνται οι ποινές για βιασμό ιδίως μάλιστα εάν γίνεται από 2 ή περισσότερους δράστες που ενεργούν από κοινού.
Για διακίνηση μεταναστών
--Αυστηροποιείται το πλαίσιο τιμώρησης της διακίνησης μεταναστών.
Για βασανιστήρια
--Αναδιατυπώνεται η διάταξη για τα βασανιστήρια προκειμένου η Χώρα μας να υιοθετήσει πλήρως τους ορισμούς της σχετικής Διεθνούς Σύμβασης.

Για τράπεζες

Ποινική δίωξη για απιστία για τις τράπεζες θα γίνεται μετά από σχετική μήνυση.

Για κοινή ησυχία

--.Η προστασία του δικαιώματος της κοινής ησυχίας ανάγεται σε ελαφρύ πλημμέλημα ώστε να εξασφαλίζεται η βεβαίωση των παραβάσεων από τα αστυνομικά όργανα, χωρίς να συνδέεται καθ οιονδήποτε τρόπο με το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων
 
Σε ποιά σημεία αλλάζει ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας
 
Αφαιρείται από τον εκάστοτε Υπουργό Δικαιοσύνης η δυνατότητα να αναστείλει διώξεις για δωροδοκία ή δωροληψία. Εξαιρούνται από την αρμοδιότητα του Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς οι περιπτώσεις που εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 86 του Συντάγματος και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Επανεισάγεται το Μονομελές Εφετείο ως δικαστήριο ουσίας, για την αποσυμφόρηση των προς εκδίκαση υποθέσεων και την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης. Συστήνεται θέση Αναπληρωτή Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς, κατ’ αναλογία των διατάξεων που αφορούν στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος. Ξεκαθαρίζεται -ώστε να αποφεύγονται σχετικές συγχύσεις- ότι η παρουσία δικαστικού λειτουργού για τις κατ’ οίκον έρευνες αφορά μόνο τις έρευνες σε κατοικία. Ιδιαίτερα σοβαρό είναι το γεγονός ότι προστέθηκε διάταξη που δίνει τη δυνατότητα χρήσης παρανόμως κτηθέντος αποδεικτικού υλικού (π.χ. μυστική ηχογράφηση) στις περιπτώσεις πράξεων κακουργηματικού χαρακτήρα που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος ή του Εισαγγελέα Διαφθοράς.
 
Διευκρίνιση
 
Η συγκεκριμένη διάταξη δεν παρέχει καμία ασυλία, σε κανένα τραπεζικό στέλεχος. Δεν στερεί, ούτε από τη Δικαιοσύνη ούτε από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς τη δυνατότητα να ασκούν τους αναγκαίους ελέγχους και να επιβάλλουν κυρώσεις. Κι αυτό γιατί κάθε  κούρεμα ή ρύθμιση χρέους ελέγχεται από τις αρμόδιες αρχές και εφόσον διαπιστωθεί ότι κάποιος παραβίασε την προβλεπόμενη διαδικασία, θα τιμωρείται αυστηρά. Επιτρέπει, ωστόσο, στους υπαλλήλους να κάνουν τη δουλειά τους και να ρυθμίζουν μη-εξυπηρετούμενα δάνεια, πάντοτε υπό την εποπτεία και τον έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδος και του SSM. Τα προηγούμενα 4,5 χρόνια, δημιουργήθηκε ένας φαύλος κύκλος όπου οι τράπεζες παρέμεναν εγκλωβισμένες με περίπου 80 δισεκατομμύρια ευρώ «κόκκινα δάνεια», οι τραπεζικοί υπάλληλοι φοβούνταν να υπογράψουν ρυθμίσεις δανείων και οι δανειολήπτες βρίσκονταν αντιμέτωποι με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς. Μόνος κερδισμένος από την κατάσταση αυτή και ειδικότερα από την αδυναμία ουσιαστικής ρύθμισης οφειλών, ήταν τα funds. Αυτά που ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε ως Αντιπολίτευση σαν «κοράκια» και «χρυσοπλήρωσε» ως Κυβέρνηση. Με τη ρύθμιση, δίνεται η δυνατότητα στους τραπεζικούς υπαλλήλους να προχωρήσουν σε ρυθμίσεις κόκκινων δανείων, πάντα στο πλαίσιο των νόμων και των κανονισμών. Ωφελημένοι από τη ρύθμιση είναι οι δανειολήπτες και εξυπηρετείται καλύτερα ο στόχος για τη μείωση των “κόκκινων δανείων” και την εξυγίανση των τραπεζών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.