Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017

Σταϊκούρας: Μετά το 3ο πρόγραμμα έρχονται συμφωνημένα μέτρα λιτότητας 5,1 δισ. ευρώ


Σταϊκούρας: Μετά το 3ο πρόγραμμα έρχονται συμφωνημένα μέτρα λιτότητας 5,1 δισ. ευρώ

Μετά την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος έρχονται νέα, συμφωνημένα, μέτρα λιτότητας ύψους 5,1 δισ. ευρώ, με νέες αυξήσεις φόρων και μείωση του αφορολογήτου εξαιτίας του κόστους της καθυστέρησης της κυβέρνησης στη διαπραγμάτευση, δήλωσε
στον ΣΚΑΪ ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Ο κ. Τσακαλώτος έλεγε ότι θα παραιτηθεί με μείωση του αφορολόγητου» τόνισε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας,  ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση για την υπερφορολόγηση.
«Πιστεύουν στους φόρους ως ορθή επιλογή, όταν εμείς το 2014, με τη σταθεροποίηση της οικονομίας, μειώσαμε το ΦΠΑ στην εστίαση, τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, τις ασφαλιστικές εισφορές και την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης» τόνισε ο κ.Σταϊκούρας, αναφέροντας πως «από τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης γίνονται 6.000 κατασχέσεις την ημέρα».

Μεταξύ άλλων είπε:

Το αποτέλεσμα της καθυστερημένης ολοκλήρωσης της β' αξιολόγησης είναι 5,1δις ευρώ νέα μέτρα για μετά το τέλος του προγράμματος, τον Αύγουστο του 2018., με νέες μειώσεις φόρων και πολύ μεγάλη μείωση του αφορολόγητου, που υπενθυμίζω αν είχε μειωθεί το αφορολόγητο ο υπουργός Οικονομικών θα είχε παραιτηθεί σύμφωνα με δική του δήλωση.
Άρα το κόστος της καθυστέρησης ήταν νέα μέτρα λιτότητας, κυρίως για τα ασθενέστερα στρώματα.
Ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι το α' εξάμηνο του 2015 συγκρούστηκε με τους ευρωπαίους τη στιγμή που σήμερα έχει αποδεχτεί, δεσμευτεί, υποστηρίξει και ψηφίσει τα πάντα χωρίς πολιτικές και ιδεολογικές σταθερές  ηθικές αναστολές, προκειμένου να παραμείνει για λίγο στην εξουσία.
Είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης η αύξηση των φορών, σε αντίθεση με εμάς που πιστεύουμε το ακριβώς αντίθετο. Και επειδή χθες ο πρωθυπουργός μας εγκάλεσε για το πώς θα το πετύχουμε, να του θυμίσουμε ότι εμείς την περίοδο της δικής μας διακυβέρνησης, όταν άρχισε να σταθεροποιείται η οικονομία, μειώσαμε φόρους. Συγκεκριμένα μειώσαμε τον ΦΠΑ στην εστίαση, μειώσαμε τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, μειώσαμε τις ασφαλιστικές εισφορές, μειώσαμε την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης , διότι πιστεύουμε η ορθολογική δημοσιονομική πολιτική γίνεται με μείωση των φόρων.
Το κρίσιμο θέμα δεν είναι η διανομή του υπερπλεονάσματος, αλλά το πώς προέκυψε αυτό το πλεόνασμα. Και είναι σίγουρο ότι δεν προέκυψε από υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς η κυβέρνηση αναθεωρεί συνεχώς προς τα κάτω τις προβλέψεις της για ανάπτυξη φέτος και αντιθέτως αυξάνει τις προβλέψεις της για το πλεόνασμα.
 Άρα προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:  Το πρωτογενές πλεόνασμα σκοτώνει την οικονομία, μια και όσο ψηλότερο είναι από τον στόχου του τόσο περισσότερο μειώνει το ρυθμό μεγέθυνσης της οικονομίας και επίσης η υπέρβαση του  είναι αποτέλεσμα της ανελέητης φορολογικής και ασφαλιστικής επιδρομής- που συνειδητά  επέβαλε η κυβέρνηση στους πολίτες- από τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης σε 1 εκ. πολίτες- την προηγούμενη εβδομάδα είχα μια συνάντηση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, όπου με ενημέρωσαν ότι γίνονται 6000 κατασχάσεις την ημέρα- και τη διευρυμένη εσωτερική στάση πληρωμών-με τεράστιες καθυστερήσεις στην πληρωμή των συντάξεων και με αναστολή επενδυτικών δαπανών.
Το δικό μας σχέδιο ανάταξης της οικονομίας της χώρας εδράζεται σε 4 άξονες:
Ο ένας άξονας είναι η δημοσιονομική πολιτική με τη μείωση των φόρων- μέσω της χρήσης δημοσιονομικών ισοδυνάμων και τη διαπραγμάτευση με τους εταίρους και σε άμεσο χρόνο-στον πρώτο-  και σε βάθος τετραετίας  με τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Ο δεύτερος άξονας είναι η υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Η κυβέρνηση αυτή δεν πιστεύει σε αυτή την πολιτική. Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, ο βαθμός υλοποίησης διαρθρωτικών αλλαγών που ενισχύουν τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, που δημιουργούν νέες θέσεις απασχόλησης  έχει μειωθεί κατά 30% την τελευταία διετία σε σχέση με την προηγούμενη διετία. Τα φαινόμενα που μπαίνουν εμπόδιο στην υλοποίηση επενδύσεων στην Ελλάδα είναι συνεχή και συνεχιζόμενα.
Ο τρίτος άξονας είναι η ενίσχυση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία. Αυτό μπορεί να γίνει με την εμπροσθοβαρή αξιοποίηση του ΕΣΠΑ και του αναπτυξιακού νόμου, δυστυχώς η αξιοποίηση του είναι αργή και χαμηλή σήμερα, με την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα. Παρότι οι εταίροι δίνουν πόρους για να πληρωθούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αυτές είναι υψηλότερες κατά 17% από το τέλος του 2014, γιατί η κυβέρνηση δημιουργεί συνεχώς νέες οφειλές, εξαιτίας και της εσωτερικής στάσης πληρωμών.
Ο τέταρτος τρόπος είναι με τη σταδιακή πιστωτική επέκταση, κάνοντας τις αναγκαίες ρυθμίσεις στο ενεργητικό των τραπεζών με τα κόκκινα δάνεια και επαναφέροντας καταθέσεις με την ανάκτηση της εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα.
Αν τα κάνουμε όλα αυτά μπορούμε να πείσουμε εταίρους και δανειστές ότι ο ρυθμός μεγέθυνσης θα είναι υψηλότερος σε σχέση με αυτό που εκτιμούμε σήμερα, δηλαδή 1%. Πόσο εκτιμούσαν το 2014; 1,9% Τι άλλαξε σε σχέση με τότε; Η κυβέρνηση, Άρα αν τους πείσουμε ότι ο ρυθμός μεγέθυνσης θα είναι υψηλότερος του 1% και θα κατατείνει στο 1.9% , τότε θα βελτιώσει τη βιωσιμότητα του χρέους και θα μειώσει τα πρωτογενή πλεονάσματα. Οπότε θα προχωρήσουμε μετά τον πρώτο χρόνο σε περαιτέρω μειώσεις φορολογικών συντελεστών όπως τις περιέγραψε ο πρόεδρος της ΝΔ στη ΔΕΘ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.