Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Κατηγορώ που "καίει"- Τι τελικά συμβαίνει με τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης;




Φωτιά Κύθηρα: Καταγγελίες - σοκ για λάθη τις κρίσιμες ώρες - Το «κατηγορώ» που «καίει»

           
Κάθε χρόνο εντασσόταν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, με σταδιακή ανάπτυξη, από της 5 Ιουνίου έως της 20 Ιουνίου, σε όλη την επικράτεια (στρατιωτικά αεροδρόμια), συνολικά 10 μισθωμένα ελικόπτερα: 3 βαρέως τύπου  Ericsson (S-64) με ενσωματωμένο κάδο χωρητικότητας 10 τόνων  και 7 μεσαίου τύπου Kamov (Ka-32) και Mi-8, με αναρτώμενο κάδο χωρητικότητας 4  τόνων.
           
 Η μίσθωση για τα έτη 2012 έως 2016 είχε ανατεθεί στον Νατοϊκό Οργανισμό - N.S.P.A. με πενταετή σύμβαση (3 + 1 + 1). Για την αντιπυρική περίοδο 2017 θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, είτε με διεθνή διαγωνισμό, με φορέα υλοποίησης το Πυροσβεστικό Σώμα, είτε μέσω  N.S.P.A. όπου δίνονται από το  Πυροσβεστικό Σώμα οι τεχνικές προδιαγραφές - απαιτήσεις και μετά το τέλος της διαδικασίας ολοκληρώνεται η μίσθωση και η σταδιακή ανάπτυξη όλων των ελικοπτέρων.
           
Η απόφαση για την μίσθωση των ελικοπτέρων της  αντιπυρικής  περιόδου  2017 ήταν να πραγματοποιηθεί με διεθνή διαγωνισμό, με φορέα υλοποίησης το Πυροσβεστικό Σώμα, με αποτέλεσμα οι 2 διαγωνισμοί που διενεργήθηκαν από την Διεύθυνση Οικονομικών του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος να αποβούν άκαρποι. Έτσι σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα μέσω διαδικασίας ανάθεσης (N.S.P.A.) μόνο τα  3 ελικόπτερα  βαρέως τύπου  Ericsson με έδρα 2 στην Ελευσίνα  και  1 στα Χανιά. Δεν έχουν έρθει τα άλλα 7 μεσαίου τύπου που τα προηγούμενα χρόνια στάθμευαν ανά ένα στα αεροδρόμια (Αλεξανδρούπολης, Αγχιάλου, Ρόδου, Σάμου, Χίου, Χανίων και Ηρακλείου). Έτσι, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια,  ο χάρτης διασποράς δεν καλύπτει  όλο τον εναέριο χώρο.
           
Η ηγεσία του Υπουργείου  μίσθωσε τα  7 ελικόπτερα  μεσαίου τύπου,  με πιθανή ημερομηνία άφιξης των 3 πρώτων στις 11 Αυγούστου και των άλλων 4 στις  22 Αυγούστου συμφώνα με την συμβατική υποχρέωση της σύμβασης που έχει υπογραφεί. Το αξιοσημείωτο όλων είναι ότι με το ίδιο κόστος (6.000.000 ευρώ) σε σχέση με πέρυσι, η διαθεσιμότητα για φέτος θα είναι για τις μισές ημέρες και ώρες πτήσης.  
           
Τέλος την ημέρα έναρξης της πυρκαγιάς  στα Κύθηρα η διαθεσιμότητα των εναερίων μέσων ( Canadair CL-415,  Canadair CL-215,  Chinook,  Super Puma,   Ericsson), ήταν χαμηλή.
           
 Σημειωτέον ότι τα μικρά  αεροσκάφη PZL που για επικοινωνιακούς και μόνο λογούς αναγράφονται σε κάθε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος είναι χωρητικότητας 1,5 τόνων και χρησιμοποιούνται κατά την έναρξη και μόνο της πυρκαγιάς. Έχουν πολύ μικρή διαθεσιμότητα πτήσης (2 ώρες) και στην συγκεκριμένη πυρκαγιά προσέγγισαν μόνο τα 2 με έδρα την Καλαμάτα.

Βασικά ερωτήματα στην ίδια περίπτωση είναι:

Πρώτον, πότε δόθηκε εντολή για την απογείωση των πτητικών  μέσων;

Δεύτερον εάν εκτός από τα εναέρια μέσα που επιχειρούσαν, λαμβανόταν μέριμνα να υπάρχουν και άλλα διαθέσιμα για να καλύψουν το κενό πτήσης που θα προέκυπτε, είτε για ανεφοδιασμό καυσίμων είτε για την τεχνική υποστήριξη αυτών που επιχειρούσαν.   
           
Σημειώνεται ότι  την δεύτερη ημέρα, το Σάββατο στις 08:15, ενώ τα 2  Canadair CL-415 κατευθυνόταν στο νησί των Κυθήρων για να συνδράμουν, τους δόθηκε εντολή να αλλάξουν πορεία και να επιχειρήσουν σε άλλη πυρκαγιά στην Υάμεια Μεσσηνίας.  Φαίνεται, δηλαδή, ότι από τη στιγμή που μειώθηκε ο καπνός η πυρκαγιά υποτιμήθηκε.     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.