Τελικά
τέτοιο πράγμα, όπως αυτή η κυβέρνηση, δεν το έχουμε ξαναζήσει σε αυτόν τον
τόπο.
Συνήθως οι
κυβερνήσεις κοροϊδεύουν το λαό και τα άλλα κόμματα. Αυτή η κυβέρνηση ξεπέρασε τους
πάντες και κοροϊδεύει ακόμα και τον εαυτό της.
Δεν
εξηγείται διαφορετικά ότι με σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας
του κ. Δρίτσα, επιχειρείται ακύρωση ή
έστω υπονόμευση της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού στην οποία προχώρησε το
ΤΑΙΠΕΔ.
Και να μεν
είναι γνωστή η «κόντρα» του κ. Δρίτσα και με τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο
Πιτσιόρλα, το οποίο κατηγορεί για δεξιές αποκλίσεις επειδή η σύζυγός του Νόνη
Καραγιάννη εργάζεται ως δημοσιογράφος σε… αστικά έντυπα, αλλά ότι αυτή η κόντρα
μπορεί να φτάσει μέχρι του βαθμού της αυτογελοιοποίησης της κυβέρνησης και
υπονόμευσης της ίδιας της χώρας, σε ό,τι αφορά τις δεσμεύσεις μας έναντι των δανειστών, ποιος θα
μπορούσε να το φανταστεί.
Το ρεπορτάζ
για το θέμα έχει ως εξής:
Σύμφωνα με
το προσχέδιο, που έχει στη διάθεσή της η Καθημερινή
της Κυριακής, ως αρμοδιότητα της ΔΑΛΠ προσδιορίζεται η “διαμόρφωση και η
εισήγηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας προτάσεων προς έγκριση για την
επιχειρηματική, επιχειρησιακή ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του Λιμένος
Πειραιώς”. Η αναφορά αυτή, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς προκαλεί έκπληξη
σχετικά με το καθεστώς που οραματίζονται κάποιοι.
Επιπλέον,
ο ΟΛΠ θα κληθεί εκτός από το 3,5% επί του τζίρου που θα καταβάλλει ετησίως
στους όμορους δήμους, να πληρώνει επιπλέον 1% στη Δημόσια Αρχή. Αυτό ισχύει και
για όλους όσοι χρησιμοποιούν το λιμάνι και το ερώτημα που τίθεται είναι κατά
πόσον αυτό αφορά και την ακτοπλοϊα, την κρουαζιέρα, τις ναυτιλιακές τακτικών
γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και καινούργιων οχημάτων και τι συνέπειες
μπορεί να έχει αυτό για τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
Την ίδια ώρα
στο άρθρο 23 του σχεδίου αναφέρεται ότι πόροι της νέας αυτής δημόσιας αρχής, η
οποία θα έχει τη μορφή ΝΠΔΔ, 11μελές Δ.Σ. και θα απασχολεί διοικητικό και
επιστημονικό προσωπικό, είναι εφάπαξ ποσοστό 10% επί των ταμειακών διαθεσίμων
της ΟΛΠ Α.Ε., όπως αυτά εμφανίζονται στον ισολογισμό της εισηγμένης της
31/12/2014.
Με δεδομένο
ότι η ΟΛΠ έχει ιδιώτες μετόχους σε ποσοστό 25% ενώ ολοκληρώθηκε πρόσφατα
διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία οι συγκεκριμένες επιβαρύνσεις δεν είχαν
γίνει γνωστές, αναμένεται να εκδηλωθούν αντιδράσεις. Αυτό, που βλέπει ως
πρόβλημα η αγορά – σύμφωνα με την Καθημερινή- είναι ότι με τη δημιουργία της
ΔΑΛΠ οι δομές λήψης αποφάσεων για το λιμένα Πειραιά θα είναι πέντε:
- Η δομή του παραχωρησιούχου
- Η εκκολαπτόμενη ΔΑΛΠ
- Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μαζί με τη γ.γ. Λιμένων
- Το Λιμενικό Σώμα και Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά
- Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων
Με δεδομένο
ότι οι τέσσερις δομές είναι κρατικές, πολλοί ανησυχούν ότι θα υπάρξουν
εμπλοκές, αλληλοεπικαλύψεις και χρονοβόρες διαδικασίες. Η ΔΑΛΠ, εφόσον
προχωρήσει ως έχει στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θα βρεθεί σε πλήρη επικάλυψη
αρμοδιοτήτων με τον ιδιώτη παραχωρησιούχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.